Moods of Norway ble skikkelig store med crazy dresser og rosa image før eventyret var over i 2017, etter 14 år på catwalken. Men gründer Simen Staalnacke tror fortsatt på visjonen.

Derfor kjøpte han dødsboet, sammen med Jan Egil Flo og en gjeng ledende ansatte, for å gjenreise Moods som ny norsk merkevare innen herreklær. Moods, som nå er på nett og som åpnet butikk i Oslo i mars i år, henter inspirasjon i de kreative verdiene etter forgjengeren, men … Traktorprints, rosa vaffeljern og limousiner er byttet ut med en mindre prangende og mer klassisk, tidløs stil. Og Simen Staalnacke angrer ikke. Ikke på noe!

Christian Ringnes

- Ingen kan leke seg til suksess. Du må jobbe fokusert og

sykt hardt!

Christian Ringnes, fargerik eiendomsinvestor, Oslo-ambassadør og gavmild kultur-entusiast, serverte sine fem bud for å lykkes i næringslivet for en lydhør forsamling under inspirasjons-konferansen Energetics 2019 på Fornebu.

Etablerere med drømmeprosjekter har fått nye finansieringsmuligheter. Rotem Shneor er ekspert på Crowdfunding – eller folkefinansiering – og på Energetics 2019 tidligere i mai delte han sine erfaringer.

Rotem Shneor er førsteamanuensis ved Universitetet i Agder og akademisk direktør for universitetets Senter for entreprenørskap. Han har ledet Nordisk Crowdfunding Alliance siden 2014 og har også vært assisterende forker ved Cambridge Universitys senter for alternativ finansiering.

Jens Ulltveit-Moe snakker om å gå mot strømmen på Energetics 2018

Jens Ulltveit-Moe, gründer og konserndirektør i giganten Umoe-gruppen, har selv følt på kroppen hva det vil si være en fremmed – på jobb utenfor Norges grenser, men også da han etter 15 år ute, kom hjem.

Les mer ...